Friday, June 27, 2014

S.A.H.A.B.A.T…

Dia yang merubah aku menjadi lebih baik dari semalam,
Lebih baik daripada masa mula-mula kenal..
Biarpun ada masanya aku kembali futur..
X putus2 dia meluruskan kembali jalan bengkok yang aku pilih..
Bila aku buat salah, dia x marah, x kutuk di belakang aku..
Tapi dia tegur aku bila berdua..
Dia jaga maruah aku bila di depan orang lain..
Guraunya berpada-pada..
X menyakitkan hati, x jugak biar aku tenggelam dgn sebarang pujian..
Apa yang aku kata aku benci, dia take note dan xkan buat kt depan aku..
Apa yang aku kata aku suka, dia akan cuba enjoy benda yg sama..


Aku kagumi dia dari bnyak sudut..
Dari agamanya, pada aku she is very good!
Dia baca doa di setiap perbuatan/pekerjaan,
Dia elakkan diri dari mengumpat orang
Dia suka tolong orang walaupun terkadang aku nampak orang2 tu tgh pergunakan dia..
Tapi dia ikhlas je buat kebaikan..
Dia selalu amalkan sunnah Rasulullah..
Selalu ziarah kawan2 kat bilik lain..
Gosok gigi setiap kali sebelum solat..
Selalu solat berjemaah..
Selalu ada dlm keadaan berwuduk..
Selalu pasang bacaan Al Quran kat bilik..




Ya Allah, sungguh aku jatuh cinta dgn sahabatku ini..
Dia yang dekatkan aku dengan Allah..
Dia buat aku rasa malu pd diri sndiri bila buat maksiat/dosa..
Dia, pada aku adalah sahabat sejati..
Yang aku nak bersama sampai ke syurga..





No comments:

Post a Comment